Què coneixeu de les imatges? Anem a aprender.



Introducció: imatge molt present en els nostres dies.

Bon recurs per a desenvolupar activitats en l'aula.
-Canvis que s'han produït en l'educació gràcies a les tic on s'inclou la imatge: imatge fixa, és una de les activitats més antigues del ser humà, té una evolució constant i amb l'evolució de les tic ha donat moltes facilitats per a obtindre recursos gràfics.
- L'alfevetizacion visual: és la capacitat d'entendre i usar imatges, que inclouen les habilitats de pensar, aprendre i expressar els termes d'imatges.
- Avantatges com: desenvolupar l'agudesa visual i la capacitat expressiva, major intel·ligència visual, etc. 
- Storytelling: és nou, també conegut com a narrativa digital. Producció creada de forma digital amb la intenció de compartir-la o narrar-la. És un mitjà de difusió.
Avantatges: explorar noves formes expressives de manera creativa, aplicacions i webs senzilles per a la seua creació, etc.
- Murals, fotonovel·les i pòsters: recursos d'imatges. 
- Murals digitals: són postres on podem incloure textos, imatges i vídeos, així com enllaços. Solen introduir temes d'interés i activitats col·laboratives. Les seues parts són: titule, àrea evitable , fonts utilitzades i autooixque de l'obra.
- Fotonovel·les: són la unió d'imatges i textos relacionats amb cada una d'elles. Es componen de maquetes, vinyetes i entrepans. I els seus beneficis més rellevants són: desenvolupar habilitats, comprendre i interpreta, etc.
- Com dissenyar tot l'anterior: en primer lloc la planificació del treball, repartint i organitzant-ho, busca d'informació i plasmar-ho en el programa.
- Procés de creació: guió, muntatge, publicació, presentació o explosió. 
- Paper de la fotografia: la fotografia són el missatge principal. 
- Aplicacions per a crear murals: linoit, padlet, etc. 
- Aplicacions per a crear postres: glogster. 
- Creació d'una fotonovel·la. 
- Aplicacions d'estos recursos en l'aula: postter de nadal en l'aula d'infantil per a introduir activitats. Fotonovl·les: les podem utilitzar per a transmetre valors. I els murals per a explicar unitats didàctiques, per a ensenyar als pares el que hem fet en classe, etc. I digital storytelling: per a treballar continguts, normes, valors, etc.

Comentarios