Què gran ferramenta de treball tenim hui en les nostres aules? Els mòbils.



En este tema veurem com és l'evolució de la tecnologia i com afecten en l'aula, amb els seus avantatges i inconvenients, en este cas parlem dels telèfons mòbils i l'ús educatiu que poden tindre estos.

Introducció: El telèfon mòbil i la seua evolució. 
- Naixement del primer telèfon intel·ligent. 
- Característica dels mòbils intel·ligents: tàctils, importància del disseny i importància de la plataforma. 
- 3 Definicions de mòbils, triant la mas completa: és un sistema de comunicació sense fils a través de dispositius desplaçables més enllà;un entorn local (edifici) que permet l'accés a serveis de telefonia i telemàtica universals. 

https://anmarcediaz.wordpress.com/2015/05/11/evolucion-del-telefono-celular/

- Característiques: ritme d'aprenentatge, interlocutòria aprenentatge, flexible, propostes col·laboratives, aprenentatge objectiu, etc. 
- Avantatges: aprenentatge fora de l'aula, l'alumne aprén jugant, participen de manera mes activa, estes més motivats i permet l'accés a la informació de manera immediata. Així com millorar la seua participació i la seua autonomia. 
- Inconvenients: Poca bateria, poca memòria, la innovació tecnològica, per la qual cosa al traure nous invita a un nou consum, crega dependència, fa mal a la vista, pot provocar obesitat, etc. 

- L'arribada d'iPhone creà un abans i un després en el mercat. 
- Característiques de dels mòbils: sessions intel·ligents, plataformes de distint tipus, necessitat d'internet, etc. 

- Diferències entre aplicacions i web: amb les aplicacions pots accedir encara que no tingues internet, no obstant això no pots buscar res en internet si no tens dades mòbils o wifi, per la qual cosa genera un gasto. 
- Exemples d'aplicacions educatives: endosses, smartick i planeta geo. Així com zen studio, animatch i tic and roll. 
- Com triar una aplicació? segons la seua utilitat, que han de ser fàcils d'utilitzar i amb un maneig utilitzar senzill. Així com que siguen gratis (obertes) i amb un disseny atractiu. -
 Com crear aplicacions, i alguns exemples de programes per a això: Gamesalad i Miappinventor. Exposen vídeos on t'ensenyen a això. Els mateixos que podeu trobar vosaltres per a dissenyar-la en les pròpies pàgines. 


- Els regs que provoquen estes tecnologies: 
1. Falta d'atenció. 
2. Menys concentració. 
3. Símbol d'estatus. 
4. Sedentarisme. 
5. Fer un mal ús.

- Experiències dels mòbils en l'aula: Les alumnes exposen un vídeo de youtube. El primer: un iPad en educació infantil.
El segon: És un cas real d'un veí d'una de què exposen la presentació i exposa que l'utilitza les aplicacions següents: xarades, walkband, pinturillo i lyrics training.

Comentarios