Tema 13. Incorporació a les ensenyances educatives amb la pissarra digital.
![]() |
https://educacion2.com/las-grandes-ventajas-de-las-pizarras-digitales-interactivas/ |
Introducció: La pissarra digital com a ferramenta.
- La pissarra digital contra la pissarra normal.
- P. Digital: pissarra blanca, amb projector, ratolí, teclat o punter per a assenyalar.
- P. digital interactiva: components: ordinador, videoprojector i pissarra blanca. interactuar directament sobre la pissarra.
- Avantatges d'esta pissarra:
1. Animar als docents al seu ús.
2. ampliar l'ús e-learning.
3. Facilitar l'elaboració de les presentacions.
4. Crear materials d'aprenentatge.
5. Atenció dels alumnes.
6. Afavorix la cooperació i la participació.
7. Interacció alumnes i professor.
- Inconvenients d'esta pissarra:
1. Cost elevat de la PDI i el seu manteniment.
2. Més fàcil de ser danyada.
3. Projecció frontal.
- Funcionament de la PDI:
Components que ho formen:
1. Un ordinador
![]() |
http://www.mur3.com/pizarras-digitales-portatiles-proyectores-libros-digitales-y-maestros/ |
2. Un canó de projecció
3. Un programari adaptat.
4. Una pantalla.
Hi ha 3 Tipus:
1. Membrana resistent:
* Superfície suable i flexible.
* Dos capes separades.
* Podem utilitzar dits, boli especial o comandament amb punter.
2. Elegtromagnética.
3. Ultrasons-infraroja.
- Canvis a l'hora d'ensenyar els professors:
* Analitzar
* Investigar
* Integrar
- Alumnes:
* Motivació.
* Interés.
* Interacció
* Participació.
- Principis didàctics de la pissarra digital:
1. Flexibilitat en la interacció
2. Participació
3. Aprenentatge col·laboratiu
4. Utilització de recursos variats.
- Autors relacionats amb el tema: Cogill, Jewitt
- Activitats amb la pissarra digital: Atenció de la memòria
- Tres webs per a la pissarra digital:
1. Educalandia
2. La pissarreta
3. Coscolla -
- Implicacions dels alumnes:
* Construtivismo.
* Aprenentatge actiu.
* Ensenyança per a tota la classe.
- Autors: Beeland i Gerard. Diuen que que la pissarra digital s'ha d'instaurar en l'aula per a fomentar l'interés durant el procés d'ensenyança aprenentatge.
- Motivació i assistència a classe. Hi ha dos tipus de motivació: la intrínseca i l'extrínseca. Els xiquets motivats tenen un major rendiment escolar.
- Autors que afavorixen esta motivació.
- Ajuden als que ho necessiten: Aspectes positius: sense deficiències visuals, poca visió, discapacitat auditiva i alguns tipus de discapacitat.
- Exposen dos vídeos interessants a prop de les pissarres digitals utilitzades per a xiquets amb discapacitat. Estos els podem trobar en youtube i el seu titule són:
- Repàs i retenció dels alumnes: a causa de no tindre informació sobre el tema de les PDI o falta de motivació.
- L'ús de les PDI com a suport o reforç: Les activitats es poden imprimir o enviar per correu.
- Formació del professorat:
1. Ús eficaç de la tecnologia
2. Bona formació dels docents en este aspecte.
- La millora de la preparació del professor gràcies a les pissarres digitals. Tenint en compte que: són fàcils d'utilitzar, actituds i comportaments positius, incorporar lliçons interactives i guardar informació per a incorporar-la a altres classes.
- Vídeo: Formació permanent del professorat de la pissarra digital. Vídeo de la UNED per a fomentar l'aprenentatge del professorat sobre esta ferramenta. Ajudant-lo a millorar.
- Noves formes d'avaluar a través de la pissarra digital:
* Sistema d'avaluació interactiva.
* Permet respondre preguntes plantejades pel professor.
* Els resultats es mostraran en un gràfic.
Com a conclusió sobre aquest tema hem de dir que és un gran potencial que tenim darrere, així com poder utilitzar-la de manera eficaç, tenint en compte que és una ferramenta que afavorix l'aprenentatge interactiu tant de professor com alumnat.
Comentarios
Publicar un comentario