Què és una pissarra digital? Saben els seus usos? Informat

Tema 13. Incorporació a les ensenyances educatives amb la pissarra digital. 

https://educacion2.com/las-grandes-ventajas-de-las-pizarras-digitales-interactivas/

Introducció: La pissarra digital com a ferramenta.




 - La pissarra digital contra la pissarra normal. 
 - P. Digital: pissarra blanca, amb projector, ratolí, teclat o punter per a assenyalar. 
 - P. digital interactiva: components: ordinador, videoprojector i pissarra blanca. interactuar directament sobre la pissarra. 

- Avantatges d'esta pissarra: 
1. Animar als docents al seu ús. 
2. ampliar l'ús e-learning. 
3. Facilitar l'elaboració de les presentacions. 
4. Crear materials d'aprenentatge. 
5. Atenció dels alumnes. 
6. Afavorix la cooperació i la participació. 
7. Interacció alumnes i professor.

- Inconvenients d'esta pissarra: 
1. Cost elevat de la PDI i el seu manteniment. 
2. Més fàcil de ser danyada. 
3. Projecció frontal. 

- Funcionament de la PDI:
 Components que ho formen: 
1. Un ordinador 
http://www.mur3.com/pizarras-digitales-portatiles-proyectores-libros-digitales-y-maestros/
2. Un canó de projecció 
3. Un programari adaptat. 
4. Una pantalla. 

Hi ha 3 Tipus: 
1. Membrana resistent: 
* Superfície suable i flexible. 
* Dos capes separades. 
* Podem utilitzar dits, boli especial o comandament amb punter. 

2. Elegtromagnética.
3. Ultrasons-infraroja. 

- Canvis a l'hora d'ensenyar els professors: 
* Analitzar 
* Investigar 
* Integrar 

- Alumnes: 
* Motivació. 
* Interés. 
* Interacció 
* Participació.

- Principis didàctics de la pissarra digital: 
1. Flexibilitat en la interacció 
2. Participació 
3. Aprenentatge col·laboratiu 
4. Utilització de recursos variats. 

- Autors relacionats amb el tema: Cogill, Jewitt 
- Activitats amb la pissarra digital: Atenció de la memòria 
- Tres webs per a la pissarra digital: 
 1. Educalandia
 2. La pissarreta
 3. Coscolla -

- Implicacions dels alumnes: 
* Construtivismo. 
* Aprenentatge actiu. 
* Ensenyança per a tota la classe. 

- Autors: Beeland i Gerard. Diuen que que la pissarra digital s'ha d'instaurar en l'aula per a fomentar l'interés durant el procés d'ensenyança aprenentatge. 
- Motivació i assistència a classe. Hi ha dos tipus de motivació: la intrínseca i l'extrínseca. Els xiquets motivats tenen un major rendiment escolar. 
- Autors que afavorixen esta motivació.
- Ajuden als que ho necessiten: Aspectes positius: sense deficiències visuals, poca visió, discapacitat auditiva i alguns tipus de discapacitat. 
- Exposen dos vídeos interessants a prop de les pissarres digitals utilitzades per a xiquets amb discapacitat. Estos els podem trobar en youtube i el seu titule són: 
- Repàs i retenció dels alumnes: a causa de no tindre informació sobre el tema de les PDI o falta de motivació. 
- L'ús de les PDI com a suport o reforç: Les activitats es poden imprimir o enviar per correu. 
- Formació del professorat: 
1. Ús eficaç de la tecnologia 
2. Bona formació dels docents en este aspecte.

- La millora de la preparació del professor gràcies a les pissarres digitals. Tenint en compte que: són fàcils d'utilitzar, actituds i comportaments positius, incorporar lliçons interactives i guardar informació per a incorporar-la a altres classes.
- Vídeo: Formació permanent del professorat de la pissarra digital. Vídeo de la UNED per a fomentar l'aprenentatge del professorat sobre esta ferramenta. Ajudant-lo a millorar. 
- Noves formes d'avaluar a través de la pissarra digital: 
* Sistema d'avaluació interactiva. 
* Permet respondre preguntes plantejades pel professor. 
* Els resultats es mostraran en un gràfic. 



Com a conclusió sobre aquest tema hem de dir que és un gran potencial que tenim darrere, així com poder utilitzar-la de manera eficaç, tenint en compte que és una ferramenta que afavorix l'aprenentatge interactiu tant de professor com alumnat.

Comentarios